أخبار عاجلة

 

 

الاعلان رقم 3
الاعلان رقم 4
الاعلان رقم 5

أخبار العرب - #رامي_جان ... كارت أذرع السيسي المحروق

 

هنا1

 

أخبار العرب - #رامي_جان ... كارت أذرع السيسي المحروق
أخبار العرب - #رامي_جان ... كارت أذرع السيسي المحروق

انت الأن تقراء خبر - أخبار العرب - #رامي_جان ... كارت أذرع السيسي المحروق
من موقع - جريدة الحرة
تاريخ الخبر - الأربعاء 14 مارس 2018 11:38 صباحاً


جريدة الحرة - سادت مواقع التواصل حالة من الجدل بين الناشطين، عقب ظهور رامي جان، مؤسس حركة "مسيحيين ضد الانقلاب" مع على فضائية "دريم"، بعد أن كتب على حسابه الشخصى على موقع "تويتر" أنه يعمل مع ، بهدف التجسس على معارضي النظام في الخارج.

واستقبلت كتائب النظام الإلكترونية إعلان رامي ، لما اعتبرته نصراً للنظام وأجهزته الأمنية، في حين طرح رواد التواصل أسئلة كثيرة عن فجوات في روايته، واعتبر بعضهم أن الأمر لا يستحق الاهتمام، ما أوصل وسم #رامي_جان إلى قائمة الأكثر تداولاً.

وغرد صاحب حساب "بوخمار خنفشار": "‏‎#رامي_جان، على فكرة موضوع رامى مش داخل دماغي لأني مش مستوعب ليه كشف نفسه الآن؟ كان ممكن يستمر.. وإزاى كان جاسوس على المعارضة وبدل ما يكرم والدولة تحتفل به.. يرجع يعتذر بالغباء ده على الهواء بسيناريو ركيك تأليف الشئون المعنوية ويبدي ندمه على الشغل معاهم..؟؟ وفى الآخر ميفرقش معايا أصلاً".

وتابع خنفشار: "‏رامي جان بيقول انه وصل مصر من أسبوع! اسبوع على ما تم الاتفاق على السيناريو والقصة اللي هيطلع يقولها، بداية من تويتات خالتي بتسلم عليك وحتى لقاؤه مع الإبراشي!"، وغرد أحمد: "‏وطالما كان بيتجسس على المعارضة لمدة 4 سنوات على حد قوله نتمنى يعرض ولو تسريب واحد نتيجة تجسسه".

وقللت سونيا مصطفى من الأمر برمته: "‏‎#رامي_جان، ايه يعني رامي جان؟ ايه وزنه في مصر يطلع جاسوس والا معارض والا أي نيلة حتى، آل يعني كان هو اللي هيحرر مصر ومصر ضاعت بعده هههههههه دا كبيره الهشتاج دا اللي اتعمل عليه".

وسخر هواري: "‏‎#رامي_جان مين ده اللي اتصدمتوا فيه؟ دانا كنت بعيط من خطب محمد حسان"، وعلق محمد أبو الياسين: "‏ليه الهيافة دي؟ ليه  خيانة ‎#رامي_جان؟ هما الإخوان قعدوه في أسرة ولا ضموه ليهم؟ الصف الثوري بكل أطيافه اتغشوا فيه. #كفايه_هري".

بدوره، تساءل "عبدالملك زرزور" مقارناً بالمذيع طارق عبد الجابر: "‏السؤال المهم جدآ.. ليه المخابرات قررت تسحب رامى جان الآن؟ لأ وليه بتكشفه كمان مع انه كان ممكن يعمل عيان زي طارق عبد الجابر وتعدي! ده السؤال اللي لازم نلاقي له إجابة! فيلم رامي جان ده من أوله اللي هو من 5 سنين لأخره اللي هو إنهرده مش مقتنع بيه. ‎#رامي_جان".

شكراً لك على زيارتنا لمشاهدة موضوع أخبار العرب - #رامي_جان ... كارت أذرع السيسي المحروق ونتمني ان نكون قد أوفينا في تقديم الخدمة ونود ان نوضحك لك أن خبر "أخبار العرب - #رامي_جان ... كارت أذرع السيسي المحروق" ليس لنا أدني مسؤلية علية ويمكنك ان تقوم بقرائة الخبر من موقعه الاصلي من موقع العربى الجديد و سمكنك ان تقوم بمتابعة أخر و أحدث الاخبار عبر موقعنا جريدة الحرة دائماً من خلال زيارة الرابط " http://www.alhuura.com " او من خلال كتابة " جريدة الحرة " فى جوجل وسيتم تحويلك الى موقعنا فوراً ان شاء الله .

 

هنا 2

 

اشترك فى النشرة البريدية لتحصل على اهم الاخبار بمجرد نشرها

تابعنا على مواقع التواصل الاجتماعى

 

اعلانات المحتوي

 

التالى أخبقار عربية - اتفاق بين المعارضة السورية وروسيا على إجلاء مصابين من دوما